Tuesday, April 27, 2010

Ku rindu KaabahMu

salam..

Petang tadi aku ada buka laman sosial facebook seorang guru yang mengajar aku masa di sekolah dulu..cikgu aku tu xberubah pun..masih cantik dan berkeyakinan..rindu kat cikgu(T.T)

Kat facebook tu aku ada tengok gambar cikgu di kaabah masa dia buat umrah baru-baru ni..aku jadi kagum sebab muda-muda lagi cikgu dah dapat buat umrah kat Mekah..

Sejak dari itu aku menanam impian untuk buat umrah awal-awal ketika masih muda dan bertenaga..insyaallah kalau ada rezeki la kan..kalau aku berkemampuan aku pun nak mengerjakan haji cepat-cepat juga..

Aku ingin bawa mama dan abah sekali..mama dan abah tentu gembira..mengerjakan umrah dan haji adalah salah satu dari rukun islam..kita wajib menunaikanya selagi mampu..
Aku tahu suatu hari nanti aku mampu..semoga ketika itu aku tidak lalai dengan duniawi..

Aku sangat ingin menjejakkan kaki aku ke tanah suci itu, menunaikan ibadat, merasai cuaca tempat kelahiran nabi-nabi terutama sekali rasulullah s.a.w, aku ingin menatap kaabah, berdoa di depan kaabah yang mulia itu, merasai nikmat air zam-zam..subhanallah..sesungguhnya hati aku sangat ingin pergi ke sana..

Aku mohon kepadaMU ya tuhan, Engkau teguhkanlah iman didadaku ini..jangan lah Engkau pesongkan aku..janganlah Engkau letakkan aku ke dalam golongan orang-orang yang lalai dan leka dengan duniawi..berkatilah segala urusanku..semoga Engkau murahkan rezeki ku untuk aku pergunakanya sebagai bekalan di akhirat kelak..sesungguhnya Engkau maha pemurah lagi maha penyayang..aminn..





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...